דרישות אשרה וכניסה לאל סלבדור:
דרכון נדרש
אין צורך בוויזה

מידע ממשרד החוץ הפדרלי על טיולכם באל סלבדור:

אל סלבדור היא מדינה במרכז אמריקה עם כ- 7,5 מיליון תושבים. היא גובלת בגואטמלה מצפון מערב למערב, הונדורס מצפון מזרח ומזרח, והאוקיאנוס השקט מדרום.

אל סלבדור, הממוקמת באזור רעידות אדמה, היא המדינה הקטנה ביותר במרכז אמריקה, אך גם בעלת צפיפות האוכלוסין הגבוהה ביותר. כמדינה היחידה ביבשת, לאל סלבדור אין גישה ישירה לים הקריבי.

הנקודה הגבוהה ביותר במדינה היא ההר אל פיטל בגובה 2.730 מטר, ואילו הר הגעש הגבוה ביותר, סנטה אנה, הוא 2.365 מטר.

הערים הגדולות במדינה כוללות את סן סלבדור, אפופה, סן מיגל, סויאפנגו, סנטה אנה, מג'יקנוס וסנטה טקלה.

השפה הרשמית של אל סלבדור היא ספרדית והדולר האמריקאי שימש כמטבע הלאומי מאז 2001. אמצעי התשלום הקודם, המעי הגס, עדיין תקף, אך אינו מופיע עוד.

מוצרי היצוא העיקריים בכלכלת אל סלבדור הם קפה, סוכר, כותנה, זהב וכימיקלים, ומגמה מתפתחת מאוד הם טקסטיל. המקור הגדול ביותר של מטבע חוץ עבור המדינה, לעומת זאת, הוא העברות כספים מכשלושת מיליון הסלבדורים המתגוררים בחו"ל.

לתיירות יש עדיפות גבוהה לכלכלה המקומית. בשל הנוף הוולקני המרשים שלו וחופי החול השחור הארוך באוקיאנוס השקט, אל סלבדור פופולרית במיוחד בקרב מטיילים ונופשי חוף.

בירת אל סלבדור היא סן סלבדור, למרגלות הר הגעש בוקרון, עם כ -550.000 תושבים באזור העירוני וכמעט שני מיליון בכל מטרופולין.

סן סלבדור, הממוקמת בגובה של כ- 650 מטר, היא אחת הערים הגדולות באמריקה הלטינית. עם זאת, הפשע ובמיוחד שיעור הרצח בסן סלבדור הוא מהגבוהים בעולם.

האטרקציות העיקריות של הבירה כוללות את קתדרלת סן סלבדור, אנדרטת המושיע האלוקי של העולם, אנדרטת המהפכה, הספרייה הלאומית, הארמון הלאומי, האנדרטה הימית, התיאטרון הלאומי, כיכר גררדו באריוס, התיאטרון הנשיאותי. , המוזיאון הלאומי של אל סלבדור, המוזיאון לאמנות, האתר הארכיאולוגי Tomayate וכמה פארקים מעוצבים להפליא.

עד כה ביקרתי באל סלבדור היפה פעמיים, ביוני 2014 ובאוגוסט 2017. בקיץ 2014, במהלך הסיור הגדול שלי במרכז אמריקה, הגעתי לסן סלבדור באוטובוס, לאחר שהייתי בגואטמלה כשש שעות קודם לכן בבוקר. -עיר התחילה.

במהלך יומיים אלה התגוררתי באופן פרטי עם נטליה, אותה פגשתי זמן קצר קודם לכן דרך פורטל האינטרנט "Couchsurfing". לפני שהיא אספה אותי לתחנת האוטובוס בבירה, היא כתבה לי הודעה שאני בהחלט צריך לארוז את גזעי השחייה במזוודות הידיים שלי.

לאחר שנפגשנו בתחנה, נסענו ישר לנסיעה של שעה לאורך ההרים לאוקיאנוס השקט. מכיוון שאמה הייתה בעלת בית ליד הים בעיירה לה ליברטד, הייתה לנו גישה בלעדית למתחם מועדונים נהדר.

האזור המגודר כלל פארק מעוצב להפליא, בריכת שחייה גדולה, אזור החוף המטופח ומסעדה נעימה.

למרות שהחול השחור התרגל מעט בגלל מוצאו הוולקני, היה משהו מרתק בחוף הים. החוף היה נטוש וסיפק תפאורה מרשימה להרבה תמונות.

הנסיעה חזרה מעל ההרים, שהייתה מעטה בערפל סמיך, הייתה מרגשת מאוד גם בגלל יערות הגשם שמסביב ורוכלות הרחוב הרבות.

אחרי יום פנטסטי בעיירת החוף לה ליברטאד שבפסיפיק, המשכתי למחרת בבוקר מסן סלבדור להונדורס. בנסיעה הארוכה שלי באוטובוס לגבול הצלחתי להתפעל מהנוף הוולקני המרשים של אל סלבדור במלוא הדרו.

בקיץ 2017, כעבור למעלה משלוש שנים, ביקרתי שוב בסן סלבדור. לאחר שטיסתי לאי מרגריטה נכשל בשדה התעופה בפנמה סיטי עקב טעות בהזמנה, החלטתי בהתראה קצרה לטוס לאל סלבדור ליומיים.

למרבה המזל זה היה יום ראשון בבוקר ולמעשה יצא לי לפגוש את נטליה שוב. אחרי שהיא אספה אותי משדה התעופה, מיד יצאנו לסיור קצר בעיר, כי לא היה לזה זמן בביקור הראשון.

במרכז העיר עצמו היה שוק תוסס, מוקף בארכיטקטורה קולוניאלית חלקית.

לאחר ביקור במבנים החשובים ביותר בסן סלבדור, נסענו להר הגעש בוקרון. לאחר נסיעה של שעה הגענו לפסגה. הנוף הפנורמי הנהדר אל סן סלבדור היה פשוט עוצר נשימה ומבחינתי אחד משיאי המדינה המוחלטים.

לאחר יום מרגש ואירועי זה סיימנו את הערב במסעדת הדגים המפורסמת "פישריה" בבירה.

לפני שטסתי חזרה לפנמה סיטי למחרת אחר הצהריים, פיניתי את עצמי בבוקר מרגיע בערסל הצבעוני של נטליה.

מבחינתי סן סלבדור היא העיר היפה ביותר במרכז אמריקה, בתוספת הנוף המתמיד הזה של "בוקרון" המלכותי, איכשהו הר הגעש הענק מושך אותי קסם.

כל הזמן לא הבחנתי בשיעור הפשיעה הגבוה של אל סלבדור, אולי גם בגלל שתמיד ליוו אותי אנשים מקומיים.

נטליה, תודה רבה על כל מה שעשית עבורי ועל תקופה נהדרת במדינתך. בבית שלך הייתי חלק מהמשפחה ותמיד הרגשתי שם טוב לעזאזל.

סן סלבדור היא עיר בה אני מרגיש לגמרי בנוח ואשמח לחזור בכל עת.