דרישות אשרה וכניסה לגואטמלה:
דרכון נדרש
אין צורך בוויזה

מידע ממשרד החוץ הפדרלי על טיולך בגואטמלה:

גואטמלה היא המדינה המאוכלסת ביותר במרכז אמריקה עם כ -16,5 מיליון תושבים. המדינה ממוקמת מדרום לחצי האי יוקטן במקסיקו וגובלת בהונדורס בדרום מזרח, אל סלבדור בדרום, מקסיקו בצפון ובליז במזרח.

גואטמלה שוכנת גם במזרח על הים הקריבי, עם מפרץ הונדורס, וגם על חוף האוקיאנוס השקט בדרום מערב. השפה הרשמית של גואטמלה היא ספרדית והמטבע הלאומי הוא Quetzal, 1, - האירו מתאים לכ- 8,50 GTQ.

הטריטוריה הלאומית של גואטמלה מורכבת מנופים רבים ושונים, כמו רצועת החוף המערבית הצרה באוקיאנוס השקט, האזור ההררי "בוקה קוסטה", האוריינטה היבשה במזרח, יער הגשם הטרופי בחוף הקריבי בצפון והרמות המרכזיות.

הרמות המרכזיות הן האזור המאוכלס ביותר בגואטמלה ומהוות כ -30% מכלל שטח הקרקע. הרמות חוצות את רכסי ההרים "סיירה מאדרה" ו"סיירה דה לוס קוצ'ומאטאנס ". בהרים אלה ישנם כמה הרי געש, כולל הר הגעש הגבוה ביותר במרכז אמריקה, טאג'ומולקו בגובה 4.220 מטר.

הערים הגדולות בגואטמלה כוללות את גואטמלה סיטי, וילה נואבה, מיקסקו, קווצלטננגו, צ'יינאוטיה, הוהואטננגו, אסקווינטיה, צ'ימלטננגו, פטפה, סן חואן, וילה קנאלס, אמטיטלן, סנטה לוצ'יה, פורטו באריוס והעיר ההיסטורית אנטיגואה.

כלכלת גואטמלה היא כיום הגדולה ביותר במרכז אמריקה, אך היא גם מהעניים ביותר. החקלאות המקומית מעסיקה כמעט 40% מכלל האוכלוסייה.

מוצר היצוא החשוב ביותר במדינה הוא קפה - גואטמלה היא יצואנית הקפה השביעית בגודלה בעולם; מיוצאים גם טקסטיל, סוכר, בננות, כותנה, טבק, גומי, שמן דקלים, אגוזים, אבנים יקרות והל.

בנוסף, בגואטמלה יש עדיין פיקדונות קטנים של משאבי טבע, כמו ניקל, זהב או נפט.

התיירות התפתחה לענף חשוב נוסף של המשק מאז סוף שנות התשעים. המדינה פופולרית מאוד בקרב מבקרים בינלאומיים בשל נופיה השונים הרבים, צמחייה ובעלי חיים עשירים ורמת מחירים נעימה.

האטרקציות התיירותיות החשובות ביותר בגואטמלה כוללות את הבירה העתיקה אנטיגואה, חורבות המאיה העתיקות של טיקל, עיר האי צפופה פלורס, אגם אטיטלן - אולי האגם היפה ביותר בעולם, יערות הענן בהרים, אגני המים הטבעיים של Semuc Champay, את הרי הגעש המרשימים ואת העיר ליווינגסטון על חוף הקריביים.

הבירה והעיר הגדולה במדינה היא גואטמלה סיטי, עם כמיליון תושבים באזור העירוני וכמעט שלושה מיליון באזור המטרופולין. למרות שהעיר התיישבה על ידי המאיה בשלב מוקדם, אנטיגואה הייתה הבירה העתיקה של המדינה עד 1773. עם זאת, העיר אנטיגואה נפלה קורבן לרעידת אדמה חזקה, ולכן הוקמה הבירה החדשה בעיר גואטמלה.

האטרקציות העיקריות של הבירה כוללות את המוזיאון הלאומי, הארמון הלאומי, קתדרלת העיר גואטמלה, הספרייה הלאומית, המוזיאון לאמנות מודרנית, כנסיית "Cerrito del Carmen", כיכר פונטבלה, גן החיות-לה אורורה, הכנסייה. סן פרנסיסקו, השוק המרכזי, המוזיאון לארכיאולוגיה, פלאזה מאיור, הכיכר הספרדית, כנסיית סנטו דומינגו והתיאטרון הלאומי.

ביוני 2014 נסעתי לגואטמלה המרתקת למשך שבוע, שזה מבחינתי אחד מיעדי הטיול היפים והחביבים בעולם.

אחרי שהתחלתי עם האוטובוס בבליז עם מריה המלווה שלי, עיירת האי פלורס הייתה התחנה הראשונה שלנו. הארכיטקטורה הצבעונית והצמצום המדהים של העיר הזו מעניקים לפלורס אווירה מיוחדת מאוד. שהות תיירים, במיוחד בשעת בין ערביים, בקושי יכולה להיות יפה יותר.

פלורס הייתה כמובן נקודת המוצא המושלמת לטיול בעיר המאיה העתיקה טיקל. אם היתושים לא היו נושכים אותי כל כך נורא שם, זה היה אחד הטיולים היפים ביותר אי פעם. אבל אולי זו הייתה רק ההכנה הגרועה שלי.

טיקל, העיר ההרוסה של בני המאיה, היא אחד המקומות הבודדים בעולם בהם המבקרים ממש נדהמים. גם אם מזג האוויר עם טפטוף מתמיד לא היה בדיוק הטוב ביותר, מובטח כי טיקל יהיה אחד מ -10 נקודות השיא המובילות בכל זמן הנסיעה שלי.

אחרי שבילינו את כל היום עם מריה בטיקאל וערב נעים אחרון בפלורס, נפרדנו סוף סוף. נפגשנו ארבעה ימים קודם לכן באוטובוס ממקסיקו לבליז ומכיוון שאנחנו רודפים אחר אותו יעד, פשוט התאחדנו כוחות לזמן קצר. לאחר מכן היא נסעה חזרה לעבודה במקסיקו ולקחתי את האוטובוס לגואטמלה סיטי למחרת בבוקר.

כשהגעתי לבירת גואטמלה דיאנה כבר חיכתה לי ונפגשה דרך פורטל האינטרנט "Couchsurfing", שהיה המארח שלי בשלושת הלילות הבאים.

אחרי שדיאנה אפילו עשתה את יומיים החופש הבאים, הדבר הראשון שעשינו היה טיול באנטיגואה, הבירה הקולוניאלית של גואטמלה לשעבר. אחרי יום פנטסטי בעיר העתיקה, היה לי ברור שהעיר אנטיגואה היא אחת הערים ההיסטוריות היפות בעולם עבורי.

למחרת ביקרנו באגם אטיטלן עם שלושת הרי הגעש שמסביב. גם כאן שקענו עמוק מאוד ביופיה הטבעי של גואטמלה, מזג האוויר הערפילי עשה את השאר. האגם הוולקני הזה הציע הזדמנות צילום מרהיבה באמת והרגשתי בכפרים שמסביב, איכשהו הגיעה באמצע גואטמלה האמיתית.

ביום האחרון הגיע תור הבירה גואטמלה סיטי, שם גרנו לא רחוק מהמרכז. למרות תחושה קצת שקטה, נסענו למרכז העיר, כאשר "הקפה הארד רוק" הוא היעד העיקרי.

בגלל אחוז הפשיעה הגבוה ביותר בגואטמלה סיטי ובטיחותי שלי, למרות שליווי אנשים מקומיים, הסיור שלנו היה קצר למדי. בנוסף, המחשבה המתמדת כי אביה של דיאנה נורתה ברחוב במרכז כשהייתה רק בת 14 חיזקה את ההחלטה לעזוב את מרכז העיר בהקדם האפשרי.

מלבד הבירה, גואטמלה היא יעד נסיעות פנטסטי. האנשים הנחמדים הרבים, הנוף המרשים והאטרקציות הייחודיות מובטחים שיהפכו את שהייתכם לבלתי נשכחת.

למחרת בבוקר נסעתי באוטובוס לאל סלבדור, כמובן שלא בלי להיפרד מדיאנה מראש. תודה על העבודה הקשה ושלושה ימים נהדרים, תודה על שהייה נהדרת.