דרישות אשרה וכניסה לאי חג המולד:
דרכון נדרש
אזרחי גרמניה זקוקים לוויזה אוסטרלית כדי להיכנס לאי חג המולד, אותו יש להשיג לפני הנסיעה. הליך מקוון חדש ("eVisitor") היה בתוקף עבור תיירים מגרמניה מאז סוף אוקטובר 2008.

מידע ממשרד החוץ הפדרלי בטיול באי חג המולד:

אי חג המולד הוא אזור באוקיאנוס ההודי עם כ -2.500 תושבים. מבחינה פוליטית האי שייך לאוסטרליה ונמצא כ -2.600 ק"מ צפונית-מערבית לאוסטרליה היבשתית וכ -360 ק"מ דרומית לאי ג'אווה האינדונזית.

שלוש השפות הרשמיות של אי חג המולד הן אנגלית, מלאית וסינית, והדולר האוסטרלי משמש כאמצעי תשלום.

אי חג המולד הוא ממוצא וולקני, כאשר הנקודה הגבוהה ביותר היא גבעת מוריי בגובה 361 מטר. רוב שטחו של האי מורכב מיערות גשם טרופיים, המהווים בית גידול מושלם לכ-50-60 מיליון סרטנים. ללא ספק הסרטנים הנפוצים ביותר באי חג המולד האדום הם גם תושבי החיות המפורסמים ביותר באי. זן סרטן נדיר זה ניתן למצוא רק כאן ובאיי קוקוס הסמוכים ברחבי העולם.

האוכלוסייה הבודהיסטית בעיקר באי חג המולד מורכבת מכ- 75% סינים, 17% אירופאים ו- 8% מלזים.

כלכלת אי חג המולד מבוססת ברובה על כריית מרבצי פוספט בשפע ועל התיירות הגוברת בהתמדה.

בירת איי חג המולד היא המקום "מפרץ הדגים המעופפים" עם כ -1.700 תושבים. לקהילה הקטנה שדה תעופה בינלאומי ונמל, המשמש בעיקר לייצוא פוספטים.

האטרקציות של אי חג המולד כוללות את חוף לילי, את הפארק הלאומי של אי חג המולד, את המערה עם הסרטנים האדומים הרבים, את מרכז המבקרים, את גלריית האמנות, חוף דולי, את מערת המים המתוקים, את חוף גרטה, את מסלול הגולף ואת אתל ביץ '.

ב- 08 במרץ 2019 בסביבות השעה 14.30 נחתתי באי חג המולד, באתי מאיי קוקוס, האחרונה מבין 248 המדינות. התחושה הזו של לנסוע לכל פינה בעולם אחרי שבע שנים ולבסוף להגיע למטרת חלומותיי הייתה פשוט מדהימה ובלתי ניתנת לתיאור.

אחרי שנאספתי בשדה התעופה על ידי המארחים הפרטיים הנחמדים שלי, התחלנו מיד בסיור האי שנקבע בעבר. תחילה ביקרנו בנקודות התצפית הטובות ביותר באי לפני שנסענו לפארק הלאומי לתמונות האחרונות שלי. עוד לפני שהגענו לשם, ניתן היה להתפעל ממספר העצום של הסרטנים האדומים בכל מקום. לא הייתי מצפה לקהל כזה ברחובות ובמדרכות.

בנוסף לדגימות האדומות המפורסמות בעולם, ישנם גם כ -15 סוגים אחרים של סרטן באי חג המולד. מבין אלה, הגדול והמפורסם ביותר, שנקרא גנב התמרים או סרטן הקוקוס, נתקל בדרכנו מספר פעמים. גנב הדקלים הוא סרטנים הגדול ביותר שחי ביבשה ויכול לגדול עד 40 ס"מ. דגימה ענקית נתקלה בנו בנקודת התצפית האחרונה, "מרגרט קנול". סרטן זה הרגיש כל כך עצום כאשר הרמתי אותו ומשקלו 3 עד 4 קילוגרמים, חוויה ייחודית עבורי.

מכיוון שהמארחים שלי וגם מדריכי הטיולים, הויצ'ינג מטייוואן וטרנט מאוסטרליה, שניהם עובדים בפארק הלאומי במחקר סרטן, הם ידעו באופן טבעי את המקומות הטובים ביותר בהם רבים סרטנים התנהלו. בפארק הלאומי היו כל כך הרבה סרטנים שכמעט אי אפשר היה לנסוע בשבילים. בסופו של דבר מצאנו כמה נקודות נהדרות שבהן הרקע והמגוון של הסרטנים האדומים התאימו לחלוטין.

מכיוון שידעתי מזה כמה שנים, בגלל תכנון הנסיעות שלי לטווח הארוך והגיאוגרפי, כי אי חג המולד יהיה המדינה האחרונה שלי לבקר בכוכב זה, כבר חשבתי מאות פעמים על הרגע המדויק הזה עם התמונות הסופיות. בעיקר בטיולים אחרים מראש, לעתים קרובות במטוס, בזמן הגלישה באינטרנט או אפילו במיטה בערב. בדיעבד, גם דרך היכרות מקרית עם הזוג הידידותי והמועיל ביותר, זה לא יכול היה להיות טוב יותר.

רק כדי לחוות את המחזה הזה של מיליוני סרטנים פעם בחיים, כדאי לבקר באי חג המולד. בנוסף, האי עדיין פופולרי מאוד בקרב חובבי הטבע וחובבי הצלילה ומציע כמה מסעדות וברים נעימים בבירה.

למחרת אחר הצהריים, לאחר טיול של 9 שבועות כמעט בכל האיים באוקיאנוס השקט ובשני האיים האחרונים באוקיאנוס ההודי, חזרתי לדובאי דרך ג'קרטה.

נותרה תחושה נהדרת של גאווה, הכרת תודה והקלה כאחד מ -28 האנשים היחידים בהיסטוריה האנושית שהצליחו לנסוע לכל מדינה אחת על הפלנטה שלנו. לא ייאמן - אני אחד מהם !!!